Thursday 16 August 2012

Hi There ^-^

Finaly, saya sdh di rmh... betapa sengsaranya perjalanku dri sekolah( saya masi skulah ye, sekolah asrama) untuk blik ke rumah. dgan keadaan saya yg TERlebih tido tadi pagi smpai tak TERbangun sahur, berjalan dgn perut yg kosong, di uji lagi dgn cuaca yg pnas terik, dgn msyrkt2 sekeliling yg trut dlm perjalanan untuk balik ke kampng halam. betapa sengsaranya saya =.=" tapi tahun saya bersyukur sgt, sebab if i remember(FlashBack memori) taun lepas, saya terpaksa menunggu bas dlm jgka masa yg agak lama! byg kan la, betapa penyabarnya saya hahaha LOLXD tapi tahun ni pun saya telah di uji, saya terima ujian ini dgn redha. saya terpaksa menaiki bas yg Air-Condnya TIDAK BERFUNGSI. bygkan, betapa masak nya saya didalam bas itu. saya terpaksa berada di dalam sauna bergerak(bas) tersebut dlm masa 2JAM lebih.... tpi, semua perkara yg terjadi, ada hikmahnya. syukur Alhamdulillah, saya akhirnya smpai ke rumah dgn selamat^_^ jyyeeeaahh, itu yg kita mahu kan. bak kata smua orang "Biar lambat, Asal Selamat".
Sekarang nie saya ingin menyatakan sesuatu, saya sebgai rakyat Malaysia berasa amat BERBANGGA kepada Hero kita(gmbr di bwah ^^). walaupun saya tak tengok perlawanan tersebut, tapi sokongan saya kepada Hero kita tersebut tak kan pernah padam!!! yeeeaaaahhh Malaysia Boleh^_^ saranghae, teruskan usaha HEROXD
HERO KITA ^_^ Hwaiting<3
Dalam beberapa hari lagi....
ini lah hari yg dinanti- nantikan olh smua umat islam. hari Kemenangan^_^ dan sgt sronok pasal tahun ni saya akan beraya dekat Kampung...Jyeeaaahh, besok I and my beloved family will go to town tuk beli smua kperluan... hmmm~ traffic jam, hate it!!! sabar jak la~ yg penting dpat ShoppingXD
saya selalu tertanya-tanya... knp wktu raya, tuan rumah suka sgt hidang kan air yg berkarbonat??? saya sntiasa persoal kan prkara ni Cuz saya tak pndai nak minum drinks macam tu. air tu gigit lidah orng. takut saya. so I always get the special drink dri orng lain..kekekek biasa la, I kan V.I.P hahah LOLXD
anyway, can't wait for Eid. so lets we enjoy our eid. nah, ini la lagu yg raya favourite saya;


Lirik Lagu Suasana Di Hari Raya

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
tutur dan kata yang sopan saling memaafi
suasana hari raya walau di mana pun jua
memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Kuih dan muih beranika macam
makanlah jangan hanya di pandang
ketupat rendang sila nikmati kawan
penat memasak malam ke pagi

Wajik dan dodol jangan lupakan
peninggalan nenek zaman berzaman
asyik bersembang pakcik dan makcik
hai duit raya lupa nak di beri

:3
 

No comments:

Post a Comment